Weboldalunk használatával jóváhagyja a gluténmentes és finomított cukroktól mentes sütik használatát a sütikkel kapcsolatos irányelv értelmében.

Mi is az a cikóriainulin?

Mi is az a cikóriainulin?

Miért előnyös Önnek a fogyasztása? Most megtudhatja!

 

 

A táplálkozástudományban találkozhatunk a „funkcionális élelmiszerek“ kifejezéssel, melyek olyan élelmiszerek, amelyek az ember egészségére pozitívan hatnak, illetve csökkentik bizonyos betegségek kialakulásának kockázatát. Ennek három fő csoportja van: 

- probiotikumok

- prebiotikumok

- szimbiotikumok

A prebiotikumok olyan természetes, szerves, nem emészthető tápanyagok (azaz rostok), amelyek serkentik a vastagbélben található, számunkra fontos, jótékony hatású (probiotikus) baktériumtörzsek szaporodását, így segítve az egészség megőrzését. A prebiotikumok egyik fajtája az inulin.

Az inulin egyfajta rost, mely számos növényben megtalálható. A természetes források között szerepel a cikória, articsóka, fokhagyma, spárga, hagymavelő, búza és a nyers árpa is, a cikóriainulin pedig megtalálható a cikória gyökereiben, valamint a hagymában, póréhagymában, fokhagymában, banánban vagy articsókában.

A növényeknél egyfajta energiatároló funkciót töltenek be. Számunkra azért hasznosak, mert támogatják a bélflórát, tápanyagot jelentenek a hasznos bélbaktériumok számára úgy, hogy képesek eljutni a bélrendszer alsó részére is. 

Őseink jóval több inulin tartalmú növényt fogyasztottak, mint mi manapság. Ezt felismerve, a gyártók is előszeretettel dúsítják inulinnal a fehérjeszeleteket, müzli szeleteket, tejtermékeket, joghurtokat, italokat, desszerteket.

Az it’s us termékcsalád prebiotikus cikóriainulint tartalmazó lisztkeverékei, száraztésztái bevezetésével támogatja a gluténérzékenyek általános jó közérzetét. Az egészséges bélrendszer jó hatással van általános jóllétünkre, ezért nagyon fontos, hogyan tápláljuk azt.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikoriainulin